Nytt verktyg från Stratsys
Stratsys utvecklar några olika IT-system i en plattform, ett antal produkter som man kan anpassa efter verksamhetens behov.
Man arbetar utifrån strukturen:
- Planera (Plan it)
- Genomföra (Do it)
- Följa upp (Review it)
Allt finns i molnet och man kan arbeta med en eller flera produkter i plattformen, utifrån de behov som finns i organisationen/företaget.
Gemensamt för produkterna i plattformen är att det skapas aktiviteter med ansvarig person och slutdatum. Syftet med aktiviteterna är att uppnå kontinuerliga förbättringar och driva arbetet mot uppsatta mål. Aktiviteterna kan till exempel skapas i en verksamhetsplan, i ett möte eller i ett projekt. Oavsett var de skapas så samlas alla aktiviteter i en personlig att göra-lista.
Nyligen har Stratsys i plattformen tillfört ett bra projektverktyg, som är speciellt bra om man redan använder Stratsys övriga moduler exempelvis för verksamhetsuppföljning.